Tytuł pozycji:
Profitability of CSR from the perspective of HRM
The concept of corporate social responsibility (CSR) covers
a number of areas, most of which is in the range of operational activities of the
company. One of them is the human resource management (HRM). The
hypothesis of this article is that companies taking the principles of CSR – into
account in their HRM actions are driven primarily by its economic aspects. The
priorities of the company in this field are: overseeing staff development, providing
adequate jobs, administering remuneration, managing benefits, and developing
relevant personnel procedures. Article is primarily theoretical in nature, but also
includes an analysis of selected Polish companies.
Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
obejmuje wiele obszarów, z których większość mieści się w zakresie działalności
operacyjnej przedsiębiorstwa. Jednym z nich jest Zarządzanie Zasobami Ludzkim
(ZZL). Hipotezą artykułu jest twierdzenie, że przedsiębiorstwa podejmujące
działania w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi przy uwzględnieniu zasad
CSR, w pierwszej kolejności zwracają uwagę na ich aspekty ekonomiczne.
Priorytetami polityki personalnej firmy są: rozwój kadry, odpowiednia obsada
stanowisk, wynagrodzenia, świadczenia i odpowiednie procedury kadrowe.
Artykuł ma głównie charakter teoretyczny, ale bierze również pod uwagę analizę
działań wybranych polskich przedsiębiorstw, deklarujących wdrażanie zasad CSR.