Tytuł pozycji:
Pomiar innowacyjności w sektorze MŚP. Metodologia testowania narzędzia
Artykuł prezentuje zespół teoretyczno-metodologicznych rozwiązań zastosowanych do badań sytuacji społeczno-ekonomicznej sektora śląskich mikro, małych i średnich firm oraz założenia i rezultaty planu eksperymentalnego do testowania Matrycy Potrzeb Marketingowych (MPM), czyli narzędzia, które było efektem finalnym tych badań. Ponadto, przedstawione zostały wyniki ewaluacji zewnętrznej MPM - narzędzia skonstruowanego do diagnozy i autodiagnozy indywidualnych postaw, potrzeb w dziedzinie marketingu innowacji i innowacji marketingowej przedsiębiorców MŚP. Projekt zrealizowano wykorzystując triangulacyjne podejście do metod, teorii, badacza oraz perspektyw poznawczych.
The article presents a set of theoretical-methodological solutions applied in the research on the social-economic situation of the sector of the Silesian micro, small and medium enterprises as well as assumptions and results of experimental plan for testing the Matrix of Marketing Needs (MMN), that is a tool which was a final effect of the research. Moreover, there are the results of external assessment of MMN included –a tool constructed for diagnosis and auto-diagnosis of the individual attitudes, needs in the area of innovation in marketing and marketing innovation of MSME entrepreneurs. The project was completed using a triangulative approach towards the methods, theories, researcher and cognitive perspectives.