Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Methodical bases of formulating the strategy for large potash companies

Tytuł:
Methodical bases of formulating the strategy for large potash companies
Metodologiczne podstawy formułowania strategii dla dużych przedsiębiorstw potażowych
Autorzy:
Dmitrieva, D.
Tematy:
strategy formulation
potash company
strategic criteria
strategic alternative
formułowanie strategii
przedsiębiorstwo potażowe
kryteria strategiczne
alternatywa strategiczna
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2015, 81; 79-89
1641-3466
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The importance of strategic behavior has increased dramatically in the recent decades. In the article the basic principles of formulating the strategic alternatives for large potash companies, such as the ones on the oligopolistic market, specific features of the product and influence of the state, are set and justified. The strategic alternatives for the potash company “Uralkali” are formulated and the main directions for these alternatives are presented. The group and individual criteria for the strategic choice for the potash companies are provided. The necessity of strategic choice by using the multiple criteria decisionmaking methods is justified. The article contains 3 tables and 1 figure.

W ostatnich latach istotnie wzrosło znaczenie planowania strategicznego, dlatego też w artykule określono i uzasadniono podstawowe zasady formułowania alternatyw strategicznych dla dużych przedsiębiorstw potażowych, działających na rynku oligopolistycznym. Dodatkowo zidentyfikowano specyficzne cechy wytwarzanego przez nie produktu oraz wpływ państwa na prowadzoną przez nie działalność. W części empirycznej zaprezentowano alternatywy strategiczne oraz potencjalne kierunki rozwoju dla rosyjskiego przedsiębiorstwa potażowego “Uralkali”. Przy ostatecznym formułowaniu strategii uwzględniono grupowe i indywidualne kryteria, dotyczące działalności przedsiębiorstw potażowych, wykorzystując analizę wielokryterialną.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies