Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Półprzestrzeń sprężysta jednorodna i z dodatkową wierzchnią warstwą sprężystą jako modele mechaniczne nawierzchni drogowej

Tytuł:
Półprzestrzeń sprężysta jednorodna i z dodatkową wierzchnią warstwą sprężystą jako modele mechaniczne nawierzchni drogowej
Homogeneous elastic half-space and this type half-space with additional upper elastic layer as the mechanistic models of road pavement
Autorzy:
Nagórska, M.
Nagórski, R.
Tematy:
półprzestrzeń sprężysta
warstwa sprężysta
nawierzchnia drogowa
elastic half-space
half-space
road pavement
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2013, 14, 3; 79-87
1509-5878
2450-7725
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki obliczeń porównawczych przemieszczeń i odkształceń na podstawie różnych modeli mechanicznych nawierzchni drogowych podatnych: półprzestrzeni sprężystej wielowarstwowej odzwierciedlającej warstwy konstrukcyjne nawierzchni i jej podłoże gruntowe, dwóch wariantów modeli uproszczonych w postaci sprężystej półprzestrzeni jednorodnej z dodatkową sprężystą warstwą wierzchnią odzwierciedlającą wszystkie warstwy konstrukcyjne (w wariancie pierwszym) lub tylko warstwy asfaltowe (w wariancie drugim) oraz modelu zastępczego (uśrednionego) w postaci jednorodnej półprzestrzeni sprężystej.

The paper presents the results of comparative calculations of deformations and strains on the basis of different mechanistic models of road pavement: multi-layer elastic half-space that reflects the structure and subsoil, two variants of simplified models in the form of a homogeneous elastic halfspace with an additional elastic cover layer that reflects all the construction layers (in the first variant) or only asphalt layers (in the second variant) and a homogenized model (averaged) in the form of a homogeneous elastic half-space.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies