Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena zużycia awaryjnego pary ciernej klocek-tarcza hamulcowa na podstawie ilościowej i jakościowej analizy metalograficznej oraz badań topografii powierzchni 2D

Tytuł:
Ocena zużycia awaryjnego pary ciernej klocek-tarcza hamulcowa na podstawie ilościowej i jakościowej analizy metalograficznej oraz badań topografii powierzchni 2D
Estimation of emergency friction wear of friction pair brake pad-brake disc on the basis of quantitative and qualitative metallographic analysis and 2D surface topography
Autorzy:
Marcol, D.
Stanik, Z.
Tematy:
analiza metalograficzna
topografia powierzchni
eksploatacja samochodu
klocki hamulcowe
tarcze hamulcowe
metallographic analysis
surface topography
exploitation vehicles
brake pads
brake disc
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2017, 18, 12; 1122-1125, CD
1509-5878
2450-7725
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zaprezentowano wyniki badań, których celem było zbadanie powierzchni metalograficznej pary ciernej tarcza-klocek hamulcowy. Elementy układu hamulcowego samochodu dostawczego, które zostały poddane badaniu były eksploatowane w normalnych oraz trudnych warunkach miejskich. Przedstawiono przyczyny nieprawidłowej eksploatacji samochodu, które miały znaczący wpływ na zużycie awaryjne i bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

The article presents the results of research aimed at examining the metallographic surface of the friction pair of brake padbrake disc. The components of the delivery vehicle's braking system were tested in normal and difficult urban conditions. The causes of incorrect car use have been reported, which have had a significant impact on emergency wear and road safety.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies