Tytuł pozycji:
Wykorzystanie unijnych środków pomocowych w publicznym transporcie zbiorowym na przykładzie Metropolii Zatoki Gdańskiej
Rozwój i funkcjonowanie transportu miejskiego w dużym stopniu zależą od wyboru polityki transportowej przez samorząd terytorialny oraz od sposobu realizacji tej polityki. Najczęściej dąży się do realizacji tzw. polityki zrównoważonego rozwoju transportu miejskiego. Działania w tym zakresie wymagają realizacji inwestycji umożliwiających zaspokojenie potrzeb przewozowych mieszkańców. Unijne środki pomocowe powinny stanowić fundament finansowania tych inwestycji. Przykład Metropolii Zatoki Gdańskiej pokazuje, że jest możliwa absorpcja tych środków, a w rezultacie możliwe jest również zapewnienie obsługi transportowej mieszkańcom na pożądanym przez nich poziomie.
Development and operation of urban transport in a large extent depend on the choice of transport policy by the local government and on the way it is implemented. Most often it is attempted to implement so-called the policy of sustainable development of the urban transport. Activities in this field require the investments in order to meet the transport needs of the residents. EU aid should form the basis of financing of these investments. The example of the Gulf of Gdansk Metropolis shows that it is possible to absorpt these funds and, consequently, it is also possible to provide the transport service to the people on the level which they desire.