Tytuł pozycji:
Opracowanie testów symulatorowych w scenariuszach systemu ACC na stanowisku symulatora pojazdu osobowego
- Tytuł:
-
Opracowanie testów symulatorowych w scenariuszach systemu ACC na stanowisku symulatora pojazdu osobowego
Development of simulation tests in ACC system scenarios for a car simulator station
- Autorzy:
-
Papis, M.
Jastrzębski, D.
Mirosław, M.
Kopyt, A.
Dziewoński, T.
Matyjewski, M.
- Tematy:
-
tempomat adaptacyjny
symulator pojazdu
wirtualny kierowca
adaptive cruise control
driving simulation station
fuzzy-driver
- Data publikacji:
-
2018
- Wydawca:
-
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Źródło:
-
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2018, 19, 4; 75-81
1509-5878
2450-7725
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejszy artykuł dotyczy opracowania testów dla symulatora pojazdu osobowego w scenariuszach systemu Adaptive Cruise Control („ACC”), czyli tempomatu adaptacyjnego. Omówiono przede wszystkim założenia eksperymentu, przebieg badania, dobór grupy badanej, planowane analizy oraz wyniki wstępnych przejazdów testowych. Celami badania są przede wszystkim porównanie przejazdów ochotników i przejazdu z aktywnym układem ACC (zaproponowanym w ramach projektu aDrive) oraz weryfikacja modelu wirtualnego kierowcy (fuzzy driver). Badanie polegające na wykonaniu dwóch zadań (scenariusz pozamiejski i mieszany) będzie przeprowadzone na zidentyfikowanej wcześniej grupie. Ocena będzie polegać na obiektywnej analizie parametrów jazdy kierowcy w wyznaczonych zadaniach zgodnie z wcześniej ustalonymi kryteriami (np. prędkość, odległość od pojazdu, odstęp czasowy Time Gap).
This paper presents development of simulation tests for a driving simulation station in ACC (Adaptive Cruise Control) system scenarios. Experiment assumptions, simulation tests procedures, selection of the tested group, analyzed parameters and the results of the preliminary tests were discussed. The comparison between ride parameters of volunteers and a car equipped with ACC system and validation of previously created fuzzy-driver model are main aims of the study. The experiment, composed with two exercises (outside urban and mixed scenarios) will be performed on previously identified tested group of volunteers. Ride parameters, such as velocity, distance to a leading car, time gap, will be assessed according to a prepared procedure.