Tytuł pozycji:
Klasyfikacja warunków eksploatacji pojazdów z wykorzystaniem udziału czasu pracy silnika na biegu jałowym
- Tytuł:
-
Klasyfikacja warunków eksploatacji pojazdów z wykorzystaniem udziału czasu pracy silnika na biegu jałowym
Classification of the vehicle operating conditions with the use of the time share of the engine idling
- Autorzy:
-
Kropiwnicki, J.
- Tematy:
-
eksploatacja pojazdów
czas pracy silnika
vehicle operation
time engine
- Data publikacji:
-
2011
- Wydawca:
-
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Źródło:
-
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2011, 12, 5; 204-209
1509-5878
2450-7725
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono przykłady identyfikacji warunków eksploatacji pojazdu samochodowego zarejestrowane na terenie Gdańska, w regularnym ruchu miejskim. Uzyskane wyniki pozwoliły sformułować zasady klasyfikacji warunków eksploatacji pojazdu przy wykorzystaniu takich parametrów jak: średnia energochłonność jednostkowa przejazdu, udział fazy napędowej, udział czasu pracy silnika na biegu jałowym. Jednocześnie stwierdzono, że do identyfikacji warunków eksploatacji w mieście można wymiennie stosować średnią prędkość jazdy lub odwrotność udziału czasu pracy silnika na biegu jałowym, gdyż zależność między nimi ma charakter proporcjonalny.
The paper presents examples of identification of the operating conditions of vehicle registered in Gdansk, in regular city traffic. Obtained results allowed to formulate rules for the classification of the vehicle operating conditions, using parameters such as average specific energy consumption of the journey, the share of the drive phase, the time share of the engine idling. At the same time, it was found that the identification of the operating conditions can be worked out with use of an average driving speed or the inverse of the time share of the engine idling, as the relationship between them is proportionate.