Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kompetencja etyczna: model nauczania według National Communication Assotiation

Tytuł:
Kompetencja etyczna: model nauczania według National Communication Assotiation
Ethical Competence: Teaching Model According to the National Communication Association
Autorzy:
Laskowska, Małgorzata
Tematy:
kompetencja etyczna
etyka komunikacji
National Communication Association
edukacja dziennikarska
nauczanie etyki
ethical competence
communication ethics
journalism education
teaching ethics
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Społeczeństwo i Polityka; 2023, 3(76); 61-80
1733-8050
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Kompetencja etyczna to dziś – nie tylko w mediach, ale w każdym miejscu pracy – szczególnie cenna umiejętność. Zdobywana czy doskonalona jest m.in. podczas edukacji, np. w ramach zajęć z etyki komunikacji. A zatem celem badawczym było określenie modelu nauczania etyki komunikacji (communication ethics) według amerykańskiego stowarzyszenia National Communication Association. Niniejszy model nauczania określono na podstawie opisów kursów z etyki komunikacji, dostępnych na stronie stowarzyszenia. Pytania badawcze to m.in.: Jaki model nauczania etyki komunikacji jest popularyzowany przez National Communication Association? Jaka tematyka podejmowana jest w ramach nauczania etyki komunikacji? Jedna z hipotez badawczych brzmi: Nauczanie etyki komunikacji w ujęciu National Communication Association ma charakter uniwersalny, tj. odpowiedni nie tylko dla dziennikarzy, ale także dla innych zawodów. W badaniu posłużono się metodą analizy treści. Uzyskane wyniki mogą posłużyć międzynarodowej wymianie edukacyjnej w doskonaleniu nauczania formalnego i poza formalnego etyki komunikacji i mediów.

Ethical competence is now, not only in the media but in every workplace, a particularly valuable skill. It is acquired or refined, among other ways, during education, such as in communication ethics classes. Therefore, the research objective was to determine the teaching model of communication ethics according to the American association, the National Communication Association. This teaching model was identified based on descriptions of communication ethics courses available on the association’s website. Research questions included, among others, What teaching model of communication ethics is promoted by the National Communication Association? What topics are addressed in the teaching of communication ethics? One of the research hypotheses is: Teaching communication ethics according to the National Communication Association is universal, suitable not only for journalists but also for other professions. The content analysis method was employed in the study. The obtained results can contribute to international educational exchange in improving both formal and informal teaching of communication and media ethics.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies