Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Poziom napełnienia stref dla osób stojących w tramwaju jako miernik oceny jakości ich zabudowy i atrakcyjności dla pasażerów

Tytuł:
Poziom napełnienia stref dla osób stojących w tramwaju jako miernik oceny jakości ich zabudowy i atrakcyjności dla pasażerów
Load level of zones for people standing inside the tram as a measure of quality assessment of their construction and attractiveness for passengers
Autorzy:
Gill, A.
Gramza, G.
Tematy:
transport miejski
przestrzeń pasażerska w tramwaju
city transport
passenger compartment in a tram
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2016, 17, 12; 612-617
1509-5878
2450-7725
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Ocena jakości zabudowy wnętrza tramwaju i jej atrakcyjności dla pasażerów stanowi kluczowe kryterium podejmowania decyzji w organizacji systemów transportu miejskiego. Pasażerowie korzystają ze stref, w których czują się wygodnie. Znajduje to odzwierciedlenie w liczbie osób zajmujących daną strefę tramwaju (poziomie napełnienia stref). Opracowano zatem modele miar i wskaźników oceny atrakcyjności i jakości zabudowy przestrzeni pasażerskiej tramwaju na podstawie danych napełnienia stref dla pasażerów stojących w tramwaju. W odniesieniu do tych stref omówiono rozwiązania konstrukcyjne przestrzeni pasażerskiej stosowane obecnie przez producentów tramwajów. Egzemplifikację wykorzystania opracowanych modeli pokazano za pomocą wyznaczonych wartości miar i wskaźników.

The assessment of the quality of tram interiors and its attractiveness for passengers is a key criterion for decision making in the organization of urban transport systems. The passengers use the zones in which they feel comfortable. This is reflected in the number of people in the tram zones (zone load level). Therefore, on the basis of data of filling the zones for passengers standing in the tram we developed the models of measures and indicators to assess attractiveness and quality of the tram interior. Referring to these zones we discussed the solutions of trams interiors practiced by producers of trams. To exemplification the use of developed models we present the values of proposed measures and indicators.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies