Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dynamic behaviour of an axially moving thin orthotropic plate

Tytuł:
Dynamic behaviour of an axially moving thin orthotropic plate
Autorzy:
Marynowski, K.
Kołakowski, Z.
Tematy:
moving plate
ortotropy
dynamic stability
Data publikacji:
1999
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Journal of Theoretical and Applied Mechanics; 1999, 1; 109-128
1429-2955
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A new approach to analysis of the dynamic behaviour of axially moving orthopedic plates is presented. The nonlinear orthotropic plate theory is modified to include the inertial forces resulting from the moving web.The results of numerical investigations show the solution to a linear problem. The effects of the ortotropy factor, axial transport velocity and rolls support system on transverse and torsional natural frequencies and stability of the plate motion are presented. The lowest natural frequencies decrease with the increasing axial velocity at undercritical transport speeds. The plate may experience divergent or flutter instability at supercritical transport speeds. A second stable region above the critical speed may exist as well.

W pracy przedstawiono nową metodę analizy dynamicznej poruszających się osiowo płyt ortotropowych. Wyniki obliczeń numerycznych pokazują rozwiązanie problemu liniowego. Badano wpływ współczynnika ortotropii, prędkości osiowej oraz sztywności podparcia rolek na poprzeczne i skrętne częstości drgań własnych i stateczność ruchu płyty. Wartości najniższych częstości własnych zmniejszają się wraz ze wzrostem prędkości w podkrytycznym zakresie prędkości przesuwu. W zakresie nadkrytycznym może występować niestateczność dywergencyjna lub typu flater. W zakresie nadkrytycznym może się również pojawić drugi obszar stateczności ruchu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies