Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Influence hot plastic deformation on the structure and properties of carbon steel of the railway wheel

Tytuł:
Influence hot plastic deformation on the structure and properties of carbon steel of the railway wheel
Autorzy:
Vakulenko, Igor
Plitchenko, Sergey
Bolotova, Dariy
Asgarov, Khangardash
Tematy:
railway wheel
carbon steel
mechanical properties
hot deformation
boundary
austenite
koło kolejowe
stal węglowa
właściwości mechaniczne
odkształcenie na gorąco
granica
austenit
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Transport / Politechnika Śląska; 2023, 121; 257--266
0209-3324
2450-1549
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study is devoted to the explanation of the influence of hot plastic deformation on the properties of railway wheels. The shape of individual elements of the wheel provides for a different degree of hot compression, which determines the mechanism for the development of the recrystallization at austenite. With a decrease in the degree of the hot deformation, a certain proportion of grains with a low energy of linear stretching are formed in austenite. As a result, of the low mobility of such boundaries, the likelihood of preservation of part of the substructural state of the austenite increases, which should affect the formation of a colony of perlite during the cooling of the carbon steel. Against background preservation and a dependence of strength properties on the dispersion of the pearlite colony, the appearance in austenite of grain boundaries with a low energy of linear tension leads to a qualitative change in the plastic properties of railway wheel steel. The increase in plasticity of carbon steel with an increase in dispersion of the pearlite colony is due to a decrease in the effect of solid solution hardening and an increase in the role of the ferrite-cementite interface in the development processes of strain hardening carbon steel. The results obtained can be useful for improving the technology of manufacturing all-rolled railway wheels.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies