Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Effects of Chemical Element Symbols in Identifying 2D Chemical Structural Formulas

Tytuł:
The Effects of Chemical Element Symbols in Identifying 2D Chemical Structural Formulas
Autorzy:
Huang, Chin-Fei
Liu, Chia-Ju
Tematy:
chemical element symbols
chemical structural formulas
event-related potentials (ERPs)
Data publikacji:
2013-03-31
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Źródło:
The New Educational Review; 2013, 31; 40-50
1732-6729
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study aims to explore the effect of chemical element symbols in students’ identification of 2D chemical structural formulas. A chemical conceptual questionnaire, event-related potential experiments and interviews were administered to fifty university students in this study. The results revealed that high achieving students performed different brain activities and strategies to identify 2D figures (without chemical elements symbols inside) and 2D chemical structural formulas. However, low achieving students ignored the existence of chemical element symbols and performed similar brain activities and strategies when identifying 2D figures and chemical structural formulas. This paper discusses implications for new education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies