Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The branch-and-bound method and genetic algorithm in avoidance of ships collisions in fuzzy environment

Tytuł:
The branch-and-bound method and genetic algorithm in avoidance of ships collisions in fuzzy environment
Autorzy:
Mohamed-Seghir, Mostefa
Tematy:
safe ship control
optimal control
safe trajectories
branch and bound method
genetic algorithm
ship control
fuzzy set theory
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Politechnika Gdańska. Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Źródło:
Polish Maritime Research; 2012, S 1; 45-49
1233-2585
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Marine navigation consists in continuous observation of the situation at sea, determination the anti-collision manoeuvre. So it necessary to determine ship safe trajectory as a sequence of ship course changing manoeuvres. Each manoeuvre is undertaken on the basis of information obtained from the anti-collision system ARPA. This paper describes a method of safe ship control in the collision situation in a fuzzy environment based on a branch and bound method and a genetic algorithm. The optimal safe ship trajectory in a collision situation is presented as multistage decision-making process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies