Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza systemów ABS w pojazdach mechanicznych

Tytuł:
Analiza systemów ABS w pojazdach mechanicznych
ABS systems analysis in motor vehicles
Autorzy:
Paprzycki, I.
Skorupka, Z.
Tematy:
ABS
ESP
hamowanie pojazdów
vehicle braking
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy TTS
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
TTS Technika Transportu Szynowego; 2013, 10; 1143-1154, CD
1232-3829
2543-5728
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono genezę powstania, koncepcje i założenia projektowe systemów ABS stosowanych w pojazdach mechanicznych. Pierwszy projekt systemu kontroli poślizgu wytworzony na potrzeby statków powietrznych zakładał realizację techniki hamowania pulsacyjnego, stosowanego przez kierowców rajdowych. Technika ta jest praktycznie niemożliwa do wykonania przez pilota samolotu. Konieczne, zatem było zaprojektowanie układu elektromechanicznego realizującego powyższe zadanie. Artykuł zawiera opis rozwiązań inżynierskich zastosowanych w systemach kontroli poślizgu z uwzględnieniem możliwości technicznych sprzed ponad 80 lat jak i współczesnych. Autorzy opisują pierwotne założenia systemu powstałego po raz pierwszy na potrzeby lotnictwa oraz obecnych systemów stosowanych niemalże, jako standardowe wyposażenie nowo produkowanych aut osobowych. W dalszej części skupiono się na rozwoju systemów ABS w oparciu o nowatorskie rozwiązania z dziedziny zarówno elektroniki, hydrauliki oraz systemów mechatronicznych.

This paper present the concepts and conceptual design of the ABS system used in motor vehicles. First ABS system was design for aircraft use where threshold braking is nearly impossible. It was necessary to design a system that automatically lower the hydraulic pressure and release the brakes. This article includes a description of over 80 years old and modern engineering solutions. It calls the first anti - lock braking system project assumptions for the aircraft use. It also describes the assumptions of modern system, that is installed in all new commercial and passenger vehicles. The next part of this paper focusses on the innovative systems that leverage electronics, hydraulics and mechatronics solutions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies