Tytuł pozycji:
Emulacja softwerowa dynamicznego standardu oceny stanu jakości torów kolejowych z pomiarów parametrów geometrii toru wykonanych wózkiem pomiarowym TQM
- Tytuł:
-
Emulacja softwerowa dynamicznego standardu oceny stanu jakości torów kolejowych z pomiarów parametrów geometrii toru wykonanych wózkiem pomiarowym TQM
Software emulation of the track quality standard based on TQM trolley track geometry parameter measurements
- Autorzy:
-
Len, E.
- Tematy:
-
stan jakości torów kolejowych
HSTRC format
TQM
track quality
TQM trolley
- Data publikacji:
-
2013
- Wydawca:
-
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne; 2013, 2(101); 353-360
1231-9171
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono sposób emulacji softwerowej - dynamicznej oceny stanu jakości torów kolejowych (Network Rail standard) na podstawie pomiarów parametrów geometrycznych torów, wykonywanych wózkiem pomiarowym TQM (Track Quality Measurement). Wskazano, że nie tylko geometria toru jest istotna przy utrzymaniu torów kolejowych, ale raczej dynamiczny wpływ tego toru na pojazdy, które się po nim poruszają. Naturalne częstotliwości korpusów pojazdów szynowych i ich podwozi wpływają na wzbudzane parametrami toru zachowania pojazdów szynowych po nim się poruszających. Pomiary TQM poddawane są emulacji softwerowej przy pomocy własnego oprogramowania TQM Viewer. Generowane raporty emulują Network Rail HSTRC format (High Speed Track Quality Car).
The paper presents software emulation of Network Rail Track Quality standard based on the track geometry parameter measurements carried out by TQM (Track Quality Measurement) trolley. It is not the track geometry that is crucial for the track maintenance but rather the dynamic influence of the track on the vehicles that run over it. The natural frequencies of the car body and the boogies will influence parametrically excited behaviour of the vehicle dynamical system. Recorded by TQM track geometry parameters data is subjected to software emulation process using TQM Viewer software. Generated reports emulate Network Rail HSTRC (High Speed Track Recording Car) format.