Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Vehicle braking parameters influencing factors

Tytuł:
Vehicle braking parameters influencing factors
Autorzy:
Labuda, R.
Toporcer, E.
Hlavńa, V.
Tematy:
vehicle
braking distance
braking deceleration
brakes test
adhesion
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Journal of KONES; 2009, 16, 4; 257-264
1231-4005
2354-0133
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In automotive technology attributes of the "driver-vehicle-environment" system are described as "vehicle handling". The driver has control of the vehicle generally by means of directional guidance, acceleration and braking, on the other side different influences as are side wind, road irregularities, road profile, sudden obstructions etc.from the environment affect on the vehicle. The task of research and development in the field of vehicle control is to adjust the vehicle handling to the driving ability of an average driver so that the active safety of the vehicle and passengers maximizes. Some selected vehicle characteristics and relations which influence the vehicle dynamics in braking modes are analysed in the paper. In particular vehicle influencing forces at braking, slip curve of the wheel, velocity course at braking, simplified parameters course, measurement preparation, measurement from the initial velocity ni =90 km.h-1, maximum braking deceleration dependence on tire pressure and velocity ni 1 on dry surface, maximum braking deceleration dependency on tire pressure and velocity ni 1 on wet surface, maximum braking deceleration dependency on velocity ni 1 tire pressure on dry surface, Maximum braking deceleration dependency on velocity ni 1nd tire pressure on wet surface are presented in the paper.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies