Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw jako element budowy przewagi konkurencyjnej

Tytuł:
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw jako element budowy przewagi konkurencyjnej
The social responsibility of enterprises as an element of building competitiveness
Autorzy:
Wierzbicka, Anna
Tematy:
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
przewaga konkurencyjna
corporate social responsibility
competitive advantage
Data publikacji:
2018-09-24
Wydawca:
Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Źródło:
Nowoczesne Systemy Zarządzania; 2018, 13, 3; 259-273
1896-9380
2719-860X
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Coraz ważniejszym elementem kreowania przez przedsiębiorstwa przewagi konkurencyjnej jest potencjał ludzki, jak również klimat organizacyjny uwzględniający nie tylko relacje zachodzące wewnątrz firmy, ale również te, które łączą ją z otoczeniem oparte na odpowiedzialności, rzetelności i uczciwości. Dzięki wdrożeniu pożądanych praktyk przedsiębiorstwa dążąc do wypracowania oczekiwanego poziomu zysku starają się osiągnąć go w taki sposób, aby nie tylko nie obarczać interesariuszy niewłaściwymi kosztami, ale wspierać zaspokojenie ich potrzeb i podnieść jakość ich życia. Dlatego celem artykułu jest weryfikacja hipotezy, zgodnie z którą wytyczne z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są ważnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej. Artykuł został przygotowywany w konwencji hipotetyczno-dedukcyjnej z wykorzystaniem literatury krajowej, zagranicznej, jak również wyników badań wtórnych.

An increasingly important element in creating competitive advantage is the human potential, as well as the organizational climate that takes into account not only the relationships within the company, but also those that connect it to the environment based on accountability, integrity and integrity. By implementing desirable business practices, companies strive to achieve the expected level of profit in such a way that not only they do not burden their stakeholders with the wrong costs but help meet their needs and improve their quality of life. Therefore, the purpose of the article is to verify the hypothesis that corporate social responsibility guidelines are an important element in building a competitive advantage. The article was prepared in the hypothetical and deductive convention using national and foreign literature as well as the results of secondary research.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies