Tytuł pozycji:
Cтратегия развития рынка автотранспортных услуг
The purpose of research is to develop theoretical bases of formation and development
of the market of road transport services, ensuring the effective functioning of the sphere
serving in a competitive environment. A competitive strategy of increasing the volume
of cargo, based on the expansion of motor-specific and information logistics services in the field of agriculture and improving their quality. Grounded perspective directions,
strategic objectives and conditions of a competitive and efficient system of motor transportation service, which is based on the logistics approach, deepening diversification,
innovative development of motor transportation organizations. The proposed approach
and synergies arising in the scheme of delivery of agricultural and final products, is
a major factor determining the marketing strategy and the business strategy of efficient
transportation services market in the context of economic integration.
Celem badań było opracowanie teoretycznych podstaw organizacji i rozwoju rynku usług transportowych, zapewniających efektywne funkcjonowanie sfery usług w warunkach konkurencji. Przedstawiona w pracy strategia konkurencji uwzględnia zwiększenie przewozów transportowych, bazuje na rozszerzeniu transportu specjalistycznego i informacyjno-logistycznych usługach w sferze agro-przemysłowego kompleksu (APK) oraz poprawie ich jakości. Określono trendy rozwojowe i zadania strategiczne oraz warunki organizacyjne konkurencyjnego i efektywnego systemu usług transportowych, bazujących na logistyce, poszerzeniu dywersyfikacji, innowacyjności w rozwoju przedsiębiorstw usługowych. Zaproponowane podejście i efektywna współpraca na etapie dostawy produkcji rolniczej i gotowych produktów jest podstawowym czynnikiem określającym marketingową politykę i biznesową strategię efektywnego rozwoju rynku usług transportowych w warunkach konkurencji rynkowej.