Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wyznaczenie kąta przechyłu dynamicznego okrętu na podstawie badań modelowych

Tytuł:
Wyznaczenie kąta przechyłu dynamicznego okrętu na podstawie badań modelowych
Determining angle of dynamic heel for ship based on model investigations
Autorzy:
Pawlędzio, A.
Tematy:
badania modelowe
kąt przechyłu dynamicznego
moment przechylający od działania wiatru
model investigations
angle of dynamic heel
heeling moment due to wind pressure
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Akademia Marynarki Wojennej. Wydział Dowodzenia i Operacji Morskich
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej; 2011, R. 52 nr 2 (185), 2 (185); 77-86
0860-889X
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W opracowaniu przedstawiono rezultaty badań dynamicznego oddziaływania strumienia powietrza na model okrętu projektu 888. Badania przeprowadzono na stanowisku znajdującym się w Akademii Marynarki Wojennej. Wyniki wykonanych pomiarów porównano z obliczeniami teoretycznymi kąta przechyłu dynamicznego. Parametry wejściowe do badań i obliczeń określono zgodnie z zaleceniami przepisów Polskiego Rejestru Statków oraz IMO. Kluczowym zagadnieniem było określenie wartości momentu przechylającego od działania wiatru. Przeprowadzone badania wykazały, że przyjęty przez IMO i PRS sposób określania kryteriów stateczności dynamicznej okrętu zawiera margines bezpieczeństwa.

The paper deals with investigations into dynamic stability carried out for a model of type 888 ship. The investigations take into account geometric and dynamic similarity problem. Angle of heel caused by air flow is recorded and compared with calculations carried following recommendations by IMO. The results obtained indicate that the way to determine ship dynamic stability criteria adopted by IMO and PRS includes a margin of safety.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies