Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ zmian ustawienia łopatek kierownicy sprę żarki osiowej na pracę turbinowego silnika spalinowego

Tytuł:
Wpływ zmian ustawienia łopatek kierownicy sprę żarki osiowej na pracę turbinowego silnika spalinowego
Effect of changes in setting blades of steering wheel in axial compressor on performance of turbine internal combustion engine
Autorzy:
Wirkowski, P.
Tematy:
silnik turbinowy
sprężarka osiowa
regulowane łopatki kierownicy
Data publikacji:
2007
Wydawca:
Akademia Marynarki Wojennej. Wydział Dowodzenia i Operacji Morskich
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej; 2007, R. 48 nr 3 (170), 3 (170); 103-114
0860-889X
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł dotyczy zagadnienia wpływu zmian ustawienia regulowanych łopatek kierownicy stopnia osiowego sprężarki turbinowego silnika spalinowego na parametry pracy samej sprężarki i całego silnika. Nieprawidłowe funkcjonowanie układu zmian nastawy regulowanych łopatek może prowadzić w skrajnych przypadkach do pracy niestatecznej sprężarki i silnika. Jest to sytuacja niedopuszczalna ze względu na powstające wówczas przeciążenia mechaniczne i cieplne silnika skutkujące jego uszkodzeniem. W artykule zaprezentowano analizę teoretyczną powyższego zjawiska oraz przedstawiono wyniki badań własnych na obiekcie rzeczywistym.

The paper deals with the issue of effect of changes in setting blades of adjustable steering wheel in an axial compressor of a turbine internal combustion engine on performance parameters of the compressor and the whole engine. Faulty functioning of the setting system may lead, in extreme cases, to unstable performance of the compressor and engine. This is not acceptable due to mechanical and thermal overloads of the engine resulting in engine damage. The paper presents a theoretical analysis of the phenomenon discussed and the results of investigations done on own real object.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies