Tytuł pozycji:
Modele biznesowe linii lotniczych
W XXI wieku proces globalizacji i przekształceń integracyjnych zachodzących na świecie zapoczątkowały ważne przemiany na rynku transportowych usług lotniczych. Wraz z intensyfikacją sektora transportu lotniczego, rynek pasażerskich przewozów lotniczych zaczął bardzo szybko się rozwijać, co przyczyniło się do intensywnego wzrostu ilości usług oferowanych przez przedsiębiorstwa świadczące lotnicze usługi przewozowe. Systematyczny wzrost przewozów krajowych i międzynarodowych sprawił, że starzy i nowi przewoźnicy lotniczy znaleźli się pod presją zmian swoich dotychczasowych strategii. Pociągnęło to za sobą konieczność weryfikacji modeli biznesowych, na których dotychczas bazowali. Dokonywane zmiany przez poszczególnych przewoźników zostały ukierunkowane w stronę poprawy jakości usług tak, aby były one adekwatne do oczekiwań formułowanych przez klientów indywidualnych i instytucjonalnych.