Tytuł pozycji:
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw medialnych – kontekst ekonomiczny
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw medialnych – kontekst ekonomiczny. Celem ekonomicznym każdego przedsiębiorstwa działającego na wolnym rynku, również przedsiębiorstwa medialnego, jest generowanie zysków i pomnażanie wartości przedsiębiorstwa. Każde przedsiębiorstwo działa jednak w określonym kontekście społecznym i kulturowym, co domaga się uwzględnienia potrzeb i oczekiwań społeczności lokalnej. Potrzeby te można uszeregować w trzech obszarach: ekonomicznym, socjalnym i ekologicznym. Złożoność systemu celów ekonomicznych i społecznych sprawia, że wewnątrz niego dochodzi do relacji między poszczególnymi celami, które mogą być neutralne, uzupełniające bądź też sprzeczne. W swoim artykule autor zwraca swoją badawczą uwagę na rodzące się dylematy w obszarze ekonomicznym. Analiza tych problemów prowadzona jest w świetle społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw medialnych.
Social responsibility of media enterprises – economic context. The economic goal of any open market enterprise, including a media enterprise, is to generate profit and add value to the enterprise. However, each enterprise operates in a specific social and cultural context, which requires taking into account the needs and expectations of the local community. These needs can be ranked in three areas: economic, social and environmental. The complexity of the system of economic and social goals causes that within it there are relationships between individual goals that may be neutral, complementary or contradictory. In his article, the author draws his research attention to emerging dilemmas in the economic field. These problems are analyzed in the light of the social responsibility of media companies.