Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of human resources management process in a local government unit on a selected example

Tytuł:
Analysis of human resources management process in a local government unit on a selected example
Autorzy:
Szewc, Tomasz
Jasiaczek, Justyna
Tematy:
human resources management
local self-government
local government officials
zarządzanie zasobami ludzkimi
samorząd lokalny
samorządowcy
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Źródło:
Organizacja i Zarządzanie : kwartalnik naukowy; 2021, 4; 83--102
1899-6116
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Introduction/background: Dynamic growth and competition of an organization need also improving the human resources management processes. However in local government units, this system has always been shaped under completely different conditions, determined by legal provisions. Meanwhile with socio-economic development and changing society people started to expect effectiveness and efficiency also in the public sphere, which resulted in focusing attention on the effectiveness of people employed and raising the level of customer service in public administration. Therefore, it became necessary to introduce the process of human resources management also in local government. Aim of the paper: The objective of the conducted research was to make an analysis and qualitative assessment of the process of human resources management in local government units and to show the influence of this process in local government on the efficiency and effectiveness of its functioning. Materials and methods: The conclusions presented in this paper are a result of a critical evaluation of the literature related to the topic of the work, legal provisions, participant observation, individual case study of the examined public organisation and a survey conducted among 60 people. The research methodology that was used in the study is a quantitative method. Results and conclusions: The research showed that local government units improve the recruitment process, carry out periodic assessments and develop an employee development plan, but do not create a coherent process and limit themselves to the obligatory minimum. So, the local government administration must strive to fill job positions with professional, competent and properly prepared employees.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies