Tytuł pozycji:
Partnerstwo organizacji pozarządowych i sektora biznesu - istota, przesłanki i warunki powodzenia
Celem niniejszego artykułu było przedstawienie istoty, przesłanek zawierania i warunków powodzenia bilateralnych partnerstw między organizacjami pozarządowymi (ang. non-governmental organization – NGO) a sektorem biznesu. W części pierwszej artykułu wyjaśniono istotę partnerstwa międzysektorowego, opisano również strategie, którymi mogą kierować się NGO, wchodząc w relacje z przedsiębiorstwami. W części drugiej przedstawiono przesłanki inicjowania tego rodzaju współpracy oraz potencjalne korzyści, jakie niesie ona dla partnerów. Część trzecia zawiera opis warunków, jakie muszą być spełnione, aby przedmiotowe partnerstwo przyniosło oczekiwane rezultaty.
The aim of that article is to introduce the essence, premises of forming bilateral partnerships between NGOs and business sector and moreover to present the conditions to be fulfilled to make these partnerships’ successful. First part of the article focuses on the key features of intersectional partnership and it describes some strategies which should be taken into deeper consideration by NGOs before getting into partnering relationships with enterprises. Second part is divided into two sections in which initiating cooperation premises are presented and then would –be advantages are described. The last but not least part of the article speaks about conditions which must be met to make the future partnership successful for all its members and partners.