Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Praca zdalna w dobie pandemii COVID-19 – perspektywa pracownika i pracodawcy

Tytuł:
Praca zdalna w dobie pandemii COVID-19 – perspektywa pracownika i pracodawcy
Autorzy:
Smoląg, Klaudia
Data publikacji:
2022-06-03
Wydawca:
Politechnika Częstochowska. Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Źródło:
Dylematy współczesnej informatyki ekonomicznej. Teoria i praktyczne zastosowania; 200-208
9788371938702
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wybuch pandemii COVID-19 znacząco przyczynił się do ewolucji pracy zdalnej, która w zaistniałej sytuacji nie była traktowana jako alternatywa dla tradycyjnych form organizacji pracy, ale dla wielu organizacji stanowiła jedyną możliwość wykonywania pracy. Ponadto praca zdalna była postrzegana głównie jako sposób na zorganizowanie pracy, który zapewni bezpieczeństwo pracownikom i pozwoli na ciągłość działalności gospodarczej (Loia, Adinolfi 2021). Podstawą upowszechnienia pracy zdalnej, na taką skalę, z jaką mieliśmy do czynienia w związku z pandemią, nie były tylko ograniczenia wynikające z obostrzeń, ale również dostępność i funkcjonalność rozwiązań technologii informacyjnej i komunikacyjnej (ICT – ang. Information and Communication Technologies, technologie informacyjno-komunikacyjne,), które w znaczący sposób umożliwiły pracę poza siedzibą pracodawcy. Praca zdalna jest często utożsamiana z pracą wirtualną czy telepracą. Dodatkowo wszystkie wskazane terminy odnoszące się do pracy na odległość mają wiele istotnych elementów wspólnych, które rzutują na jej efektowność. Celem niniejszego rozdziału jest charakterystyka wybranych aspektów pracy zdalnej w czasie pandemii COVID-19 z perspektywy pracownika i pracodawcy. W pracy postawiono dwa pytania badawcze: Jak pracownicy postrzegają korzyści i zagrożenia wynikające z wykonywania pracy zdalnej w czasie pandemii COVID-19? Na jakie kluczowe korzyści i negatywne skutki pracy zdalnej zwracają uwagę pracodawcy? Rozważania oparto na literaturze przedmiotu oraz wybranych badaniach dotyczących pracy zdalnej w czasie pandemii. Aby określić korzyści i zagrożenia wynikające z pracy zdalnej dla pracownika i pracodawcy, posłużono się metodą desk reaserch.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies