Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Macierzyństwo jako wartość w historiach sukcesu rosyjskich kobiet-przedsiębiorczyń

Tytuł:
Macierzyństwo jako wartość w historiach sukcesu rosyjskich kobiet-przedsiębiorczyń
Autorzy:
Abassy, Małgorzata
Tematy:
Motherhood
entrepreneurship
women studies
Russia
value
macierzyństwo
przedsiębiorczość
studia nad kobiecością
Rosja
wartości
Data publikacji:
2021-12-30
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Źródło:
Zeszyty Naukowe KUL; 2021, 64, 4; 19-31
0044-4405
2543-9715
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł został poświęcony analizie macierzyństwa jako jednej z wartości organizujących kulturę i nadających sens jednostkowemu doświadczeniu. Celem analiz było zbadanie semantyki słowa „macierzyństwo” poprzez analizę leksykalnego i kulturowego kontekstu we współczesnych ujęciach, w grupie rosyjskich kobiet-przedsiębiorczyń. Przyjęto założenie, że wartości wraz z ich wzajemnymi relacjami tworzą sieć podtrzymującą strukturę społeczną w jej aspekcie komunikacyjnym. Wywnioskowano, że pomimo zmieniającego się kontekstu kulturowo-społecznego istota macierzyństwa jako funkcji nie tylko biologicznej, ale także powiązanej z ontologią – tworzeniem, nie uległo zmianie. Pozostając wartością archetypową, a przy tym autoteliczną nadal stanowi fundament kulturotwórczy.

The paper is devoted to motherhood as a culture-creating and meaning-making value, in an individual existential experience. Revealing the semantic scope of the word “motherhood” by lexical and cultural context analyses was the aim of the research. The group of the Russian women-entrepreneurs was selected as a case study. An assumption was made that values and the relations between them create the net which sustain social structure in its communication aspect. It was concluded that, despite the changing socio-cultural context, the essence of motherhood as not only a biological function but also ontological one – as associated with creation – has not been changed. It is archetypical and autotelic value, and it makes the basis of culture.    

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies