Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dynamics of integration of process drama in EFL classrooms: A holistic approach of activity based pedagogy

Tytuł:
Dynamics of integration of process drama in EFL classrooms: A holistic approach of activity based pedagogy
Autorzy:
Alam, Sohaib
Al-Hawamdeh, Basem Okleh Salameh
Tematy:
theatre
drama approaches
language skills
improvisation
implication
language learning
pedagogy
integration
dynamics
Data publikacji:
2022-10-31
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Źródło:
e-mentor. Czasopismo naukowe Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie; 2022, 96, 4; 70-81
1731-6758
1731-7428
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Theatre/drama is an art form that conveys feelings and emotions, as well as thoughts and concerns from the history of human civilisations. Theatre and drama have been used and defined for educational purposes in many different ways. They can be effectively assimilated in language classes to achieve a communicative goal through the integration of four basic language skills (LSRW), and are a powerful tool for engaging students with content. Drama engages students in social contexts where they can think, imagine, talk, manipulate concrete materials and share their views on various social issues. This study uses a quantitative method to collect data from respondents and explores students' perspectives on the use of drama techniques for educational purposes. This paper aims to explore the main problems and challenges faced by teachers in real classroom situations. It also describes how educational drama activities can be assimilated into second-language classrooms, and highlights the strategies of role-play, visualisation and classification, as well as how they can be used in the classroom. It also aims to discuss how drama techniques can be effectively improvised and implemented in English language teaching in an EFL/ESL context.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies