Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Filozofická hermeneutika H. G. Gadamera a skúsenosť hermeneutiky náboženstva

Tytuł:
Filozofická hermeneutika H. G. Gadamera a skúsenosť hermeneutiky náboženstva
Autorzy:
Slivka, Daniel
Tematy:
arts
philosophy
H.G. Gadamer
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Instytut Studiów Międzynarodowych i Edukacji Humanum
Język:
słowacki
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Humanum. Międzynarodowe Studia Społeczno-Humanistyczne; 2011, 2(7); 61-69
1898-8431
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Heidegger thus attempted to give a hermeneutic circle base that would besomething more than just epistemology. His hermeneutics becomes a realontology, which prohibits return to epistemological issues. It is this aporia has become the central problem of philosophical hermeneutics H. G. Gadamer (1900-2002). First introduced to the scientific problem of consciousness essay of 1958,where he developed features of hermeneutical ontology. The essay can be foundin his greatest work, published in 1960 Wahrheit und Methode (Truth andmethod.) The author confirms her ontological universality of understanding, alsocalled the hermeneutic universalism. It follows that understanding as well as theoriginal ontological character of every human life. Hermeneutics is the basicaspects of existence, that it creates in the finiteness and historicity, which make up the sum of his experiences in the world. These aspects make the process ofunderstanding something as universal and constitutive. Another aspect ofGadamer is very important as it relates to historical tradition. "Man is a projectlike this confirmed by Heidegger, but it is brought from the past and is tied is a tradition. Gadamer, in controversy with rehabilitating Enlightenment hermeneutictradition of fertility. Understanding can not be seen as an action organization,rather than the vivid integration into the historical process of transmission in whichpast and present continuously synthesized. "Gadamer explains, so that manexists as a historical phenomenon that it is determined.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies