Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Życie wartościowe według nauczycieli. Porównanie pokoleniowe i epokowe

Tytuł:
Życie wartościowe według nauczycieli. Porównanie pokoleniowe i epokowe
Life Valuable by Teachers. Comparison of Generational and Epochal
Autorzy:
Dróżka, Wanda
Tematy:
nauczyciele
pokolenia
wartości
potrzeby
aspiracje
teachers
generations
values
needs
aspirations
Data publikacji:
2016-12-31
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Źródło:
Forum Oświatowe; 2016, 28, 2(56); 257-280
0867-0323
2450-3452
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł zawiera analizę wyników badań na temat wartości nauczycieli. Badania przeprowadzono na przełomie 2014 i 2015 r. z zastosowaniem ankiety nt. Aspiracji życiowych, wartości i potrzeb nauczycieli oraz wypowiedzi autobiograficznej nt. Sens i godność mojego życia i pracy. Ogółem zgromadzono 405 ankiet oraz 112 wypowiedzi od nauczycieli w trzech grupach wiekowych, nauczycieli młodych, w średnim wieku oraz starszych. Podjęto próbę porównania wartości społecznych, życiowych i zawodowych obecnie pracujących nauczycieli, z ich obrazem sprzed 25 lat, z początku transformacji w Polsce, w świetle przeprowadzonych wówczas takich samych badań. Istotne jest ponadto poznanie, jakie wartości cenią nauczyciele z różnych pokoleń, których habitus i dalsze losy życiowe oraz zawodowe kształtowały odmienne warunki społeczno-polityczne, kulturowe i ekonomiczne.

The article contains an analysis of the results of research on the teachers. The study was conducted at the turn of 2014 and 2015 using questionnaire about. “Aspiration of life, values and needs of the teachers” and the expression on his autobiographical: “The meaning and dignity of my life and work”Total collected 405 questionnaires and 112 posts of teachers in three age groups, teachers, young people, middle-aged and older. Attempts to compare the values of social life and work of teachers currently working with the image of 25 years ago, with the beginning of transformation in Poland, in the light of the same research. It is also important to know what the value teachers from different generations whose habitus and the fate of life and work shaped the different socio-political, cultural and economic.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies