Tytuł pozycji:
Metoda tworzenia modelu otoczenia z pomiarów Radarowego Detektora Przeszkód
W pracy przedstawiono metodę tworzenia modelu otoczenia w opracowywanym systemie antykolizyjnym dla Bezzałogowych Środków Latających. Model otoczenia powstaje w wyniku działania procedur przetwarzających dane z urządzeń pokładowych (np. AHRS), map cyfrowych oraz Radarowego Detektora Przeszkód. Struktury danych modelu otoczenia - zawierające syntetyczną informację o rozmieszczeniu obiektów w sąsiedztwie BSL - są następnie wykorzystywane przez algorytmy unikania kolizji. Cechą charakterystyczną metody jest kumulacja danych z kolejnych pomiarów, co pozwala na zwiększenie dokładności modelu otoczenia. W artykule zawarto krótką charakterystykę urządzeń wchodzących w skład projektowanego systemu antykolizyjnego, sposoby przeliczania danych pomiędzy różnymi układami współrzędnych oraz algorytm tworzenia modelu otoczenia.
The paper presents a method of creating an environment model in collision avoidance system for unmanned aerial vehicles (UAV). The environment model is generated by the procedures processing the data from on-board equipment. Radio Obstacle Detector and digital maps. Data structures of the environment model, containing synthetic information about the location of objects in the neighborhood of UAV, are used by the collision avoidance algorithm. A characteristic feature of the method is the accumulation of data from subsequent measurements, there by enhancing the accuracy of the environment model. The article includes a brief description of devices in the proposed collision avoidance system, conversion methods of the data between different coordinate systems and algorithm used for creation of the environment model.