Tytuł pozycji:
Zabawy fundamentalne i ich wielki wpływ na potencjał rozwojowy dziecka
Obowiązkiem rodziców i nauczycieli jest świadome, konsekwentne i efektywne spędzanie czasu z dziećmi w taki sposób, aby rozwijały się wszechstronnie i harmonijnie. Zabawy fundamentalne są doskonałym programem, aby podpowiadać i prowadzić rodziców i nauczycieli od zabawy do zabawy. Zabawa jest słowem kluczowym. Dzieci w zabawie liczą, uczą się mówić, rozdzielają role, trenują swoje emocje, trenują zachowania społeczne. Zabawy fundamentalne podpowiadają, jak świadomie budować różne kompetencje dziecka, jak wyostrzać i korzystać ze wszystkich zmysłów, jak uczyć bogatego słownictwa, jak uczyć liczenia, a wszystko to w sposób przyjemny, miły i taki, aby efektywnie przygotować dziecko do przyszłego życia. Teoria zabaw fundamentalnych niesie ze sobą wielki potencjał rozwojowy.
One of parents’ and teachers’ responsibilities should be a conscious, consistent, and effective spending time with children so as to enable them to develop versatilely and harmoniously. Fundamental games are an ideal programme to prompt and lead parents and teachers from play to play. Play is a key word here. During playing children count, learn to speak, divide roles, develop emotions and social behaviour. Fundamental games suggest how to consciously build various child’s competences, sharpen and use all of the senses, teach a rich vocabulary, and counting. To prepare a child for a future life all these activities are done in a pleasant, nice, and effective way. The theory of fundamental games brings a great developmental potential.