Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

English language teaching in times of crisis: teacher agency in response to the pandemic-forced online education

Tytuł:
English language teaching in times of crisis: teacher agency in response to the pandemic-forced online education
Autorzy:
Thumvichit, Athip
Tematy:
teacher agency
English language teaching
online teaching
higher education
COVID-19
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. IATEFL Poland Computer Special Interest Group
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Teaching English with Technology; 2021, 21, 2; 14-37
1642-1027
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Teacher agency occurs when teachers demonstrate a capacity to solve pedagogical and curriculum challenges. This article delves into how tertiary English teachers in Thailand practice their agency in response to the abrupt conversion to online teaching amid the COVID-19 pandemic. This study drew on teachers’ responses to a questionnaire (n=162) and semi-structure interviews (n=3) to identify their positioning and agentic actions. The results suggest that teachers’ positioning as being professionally responsible for students’ learning outcomes remains intact, even though the situation restricted them from going beyond their fundamental responsibilities. From a pedagogical standpoint, teachers’ agentic actions identified were endeavoring to create an interactive learning environment; implementing social media platforms to compensate for the loss of face-to-face communication; working with students to adjust their teaching practices; promoting autonomous learning; and incorporating formative assessment approaches. Teachers might find themselves struggling to achieve their pedagogical goals, but once they become familiar with the new learning environment and master suitable teaching methods, online learning can be a viable option for formal language education, even in the normal situation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies