Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Questions on a human being posed on the grounds of geographical education in the context of systems transformation

Tytuł:
Questions on a human being posed on the grounds of geographical education in the context of systems transformation
Autorzy:
Groenwald, M.
Tematy:
teaching
geographic education
transformation
teacher
responsibility
geography
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Prace i Studia Geograficzne; 2011, 48; 41-52
0208-4589
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
in the paper I present the changes in geographical education in context of political, economic and social transitions during the period of transformation. Teachers, who experienced consequences of those transitions, bring some elements of postcommunistic past to their ways of thinking and acting in neoliberal present times. Coexistence of two axio-normative systems implies uncertainty and tension in teachers' didactic and educational work, as well as force them to take up the difficult decisions. From the moral perspective those decisions focus on choosing between the ideal of perfection and rightness or the personality perfection. The teachers bear the long-term responsibility in front of themselves and their students for the choices they made on the field of teaching geography.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies