Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dostępność zajezdni a plany i możliwości rozbudowy sieci tramwajowych w świetle wrocławskich uwarunkowań

Tytuł:
Dostępność zajezdni a plany i możliwości rozbudowy sieci tramwajowych w świetle wrocławskich uwarunkowań
Depots availability versus the plans and possibilities of tram network extending in the scope of Wrocławs conditions
Autorzy:
Makuch, Jacek
Data publikacji:
2021
Wydawca:
PWB MEDIA Zdziebłowski
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
Źródło:
Builder; 2021, 25, 8; 68--71
1896-0642
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule odniesiono się do problemu, jakim jest brak zapewnienia nieprzerwanej dostępności sieci tras tramwajowych z obsługujących je zajezdni w przypadku niekorzystnego ich umiejscowienia w tejże sieci. Rozpoznano przyczyny zjawiska likwidacji starych i powstawania nowych zajezdni tramwajowych. Zwrócono uwagę na różnice obecnie występującego umiejscowienia zajezdni funkcjonujących od wielu lat w stosunku do nowo powstających. Przeanalizowano ukształtowanie wrocławskiej sieci tramwajowej zarówno pod względem przebiegu tras, jak i lokalizacji zajezdni, w odniesieniu do infrastruktury istniejącej oraz planowanej. Podano przykłady braku okresowej dostępności wrocławskich zajezdni spowodowanej remontami torowisk. Zaproponowano uzupełnienie planów rozbudowy wrocławskiej sieci tramwajowej o nowe odcinki tras w celu uzyskania poprawy dostępności zajezdni zarówno istniejących, jak i planowanych. Wykazano szereg innych zalet wynikających z ujęcia w planach proponowanych w artykule nowych połączeń.

The article refers to the problem of the lack of constant access tram routes network from the depots serving them, in case of their adverse location in this network. The causes of the phenomenon of liquidation of old and the construction of new tram depots were identified. Attention was drawn to the differences between the present location of depots operating for many years, and the new ones. The shape of the Wrocław tram network was analyzed in terms of the course routes, and the location of the depots, in relation to the existing, and planned network. Examples of the lack of periodic accessibility to Wrocław depots due to track repairs were given. It was proposed to supplement the expansion plans of the Wrocław tram network with new sections of routes, in order to obtain improvements in the existing and planned depots access. A number of other advantages resulting from the inclusion in the plans new connections proposed in the article were shown.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies