Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Napęd elektryczny eKIT – kształtowanie charakterystyk elektromechanicznych wybranymi zabiegami konstrukcyjnymi

Tytuł:
Napęd elektryczny eKIT – kształtowanie charakterystyk elektromechanicznych wybranymi zabiegami konstrukcyjnymi
eKIT electric drive – the shaping of electromechanical characteristics with selected construction procedures
Autorzy:
Rossa, Robert
Tematy:
silnik synchroniczny z magnesami trwałymi
napęd elektryczny
pojazd elektryczny
permanent magnet synchronous motor
electric drive
electric vehicle
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych Komel
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Maszyny Elektryczne: zeszyty problemowe; 2021, 2, 126; 153--161
0239-3646
2084-5618
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wybrane zabiegi konstrukcyjne, które mogą być wykorzystane do kształtowania charakterystyk elektromechanicznych elektrycznego napędu trakcyjnego z silnikiem PMSM. Uwzględniono m.in. wpływ na te charakterystyki takich czynników jak: liczba zwojów szeregowych w fazie uzwojenia, rodzaj materiału magnetycznego zastosowanego w magnesach trwałych, sposób rozmieszczenia magnesów trwałych w wirniku. Wykazano, że nawet na późnym etapie projektowania napędu trakcyjnego z silnikiem PMSM, można jeszcze w pewnym stopniu kształtować charakterystyki elektromechaniczne napędu w celu ich jak najlepszego dopasowania do wymagań konkretnego zastosowania – pojazdu. Rozważania oparto na projekcie napędu elektrycznego eKIT, przeznaczonego dla pojazdów o masie do 3.5 t.

The article presents selected design procedures that can be used to shape the electromechanical characteristics of an electric traction drive with a PMSM motor. They include, among others, influence on these characteristics of such factors as: the number of series turns in the winding phase, the type of magnetic material used in the permanent magnets, the arrangement of the permanent magnets in the rotor. It has been shown that even at a late stage of designing a traction drive with a PMSM motor, it is possible to shape the electromechanical characteristics of the drive to some extent in order to best match them to the requirements of a specific application - vehicle. The considerations were based on the eKIT electric drive design, intended for vehicles weighing up to 3.5 tons.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies