Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Virtual reality architectural spaces and the shift of populace in online social vr platforms in 2020

Tytuł:
Virtual reality architectural spaces and the shift of populace in online social vr platforms in 2020
Autorzy:
Śliwecki, Bartosz
Tematy:
human 2.0
digital living space
virtual perception
online social platforms
virtual reality architecture
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Politechnika Białostocka. Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Architecturae et Artibus; 2021, 13, 4; 1--12
2080-9638
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Virtual reality and the digital architectural representations of buildings that exist in the cyber realm are gathering more and more users as their platforms develop spaces better suited for the virtual human. Design of sites and interiors is being carried out by both experienced creators and those completely lacking skill in spatial creativity. Research was conducted during the course of two record gathering sessions lasting two weeks each, one at the beginning of February in the year 2020, the other at the end of the year in the last two weeks of the month of November 2020. Information was gathered about the population status of the most visited worlds at those times, as well as their specificity in architectural design traits. Comparison of the data showed that humans who attend online social gatherings and interactions in virtual reality worlds shifted their favor from median traits to those representing more high-end quality at the end of the year. Demographics show a rise in the amount of users aged between 6-10, and 21-35, in comparison to that of the beginning of 2020 where the dominant age group was between 16 and 21 years old. The global lockdown due to the pandemic attracted people from the home office generation who preferred architectural spaces of higher quality, larger and more complex floor plans, and spatial representations of high-rise residential, nightlife and fictional spaces for virtual human to human socializing and interaction.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies