Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ruch rowerowy jako integralna część ekologicznego transportu miejskiego – polityka rowerowa miasta Poznania na tle najlepszych praktyk europejskich

Tytuł:
Ruch rowerowy jako integralna część ekologicznego transportu miejskiego – polityka rowerowa miasta Poznania na tle najlepszych praktyk europejskich
Cycling as an integral part of an ecological urban transportation – cycling policy of Poznan against European best practices
Autorzy:
Liszka, A.
Tematy:
polityka rowerowa
zrównoważony transport miejski
ekologia
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Politechnika Poznańska. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie; 2013, 60; 75-88
0239-9415
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem tego artykułu jest przedstawienie ruchu rowerowego jako ważnej składowej zrównoważonego transportu miejskiego. Zaprezentowano w nim korzyści dla środowiska, samorządów i społeczeństwa wynikające ze zwiększenia udziału transportu rowerowego w transporcie miejskim. Przytoczono przykłady najlepszych praktyk w zakresie wdrażania polityki rowerowej w miastach Europy Zachodniej. Rozwiązania wdrażane w miejskich systemach transportowych na zachodzie Europy są ilustracją proekologicznych tendencji występujących coraz powszechniej nie tylko w transporcie, lecz także w innych dziedzinach gospodarki. Kopenhaga, Barcelona, Londyn i Groningen zostały opisane jako miasta wzorcowe, wyznaczające właściwy kierunek rozwoju. Stanowią one także punkt odniesienia dla polityki rowerowej miasta Poznania, poddanej w tym artykule szczegółowej analizie. Przedstawiono obecny stan ruchu rowerowego w mieście, jak również plany rozwoju do roku 2020.

The purpose of this article is to present cycling as an integral part of sustainable urban transportation system. The paper shows how the environment, municipalities and society can benefit from the increased share of cycling in urban transportation. There are examples of the best practices regarding cycling policy in Western European cities quoted. The solutions implemented in urban transportation systems in Western Europe illustrate pro-ecological tendencies which are more and more common not only in relation to transportation but also the other branches of economics. Copenhagen, Barcelona, London and Groningen are described as model cities which determine the right course of action. The aforementioned cities are also points of reference for Poznan cycling policy. The cycling policy of city of Poznan is thoroughly analyzed in this article. Both, present situation related to cycling and perspectives of development until 2020 are described.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies