Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Akceptacja złożoności w uczeniu się organizacyjnym

Tytuł:
Akceptacja złożoności w uczeniu się organizacyjnym
Accepting complexity in organizational learning
Autorzy:
Balcerak, Alicja
Tematy:
uczenie się
uczenie się organizacyjne
system złożony
learning
organizational learning
complex system
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Politechnika Poznańska. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie; 2020, 81; 5-20
0239-9415
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Koncepcja uczenia się organizacyjnego (OL), mimo że ma już za sobą okres wzmożonego wzrostu popularności, nie straciła na aktualności i wadze. Mimo dość długiej historii badań nie istnieje spójna teoria uczenia się organizacyjnego. W pracy dokonano przeglądu czterech podejść do OL: behawiorystycznego, kognitywnego, konstruktywistycznego i społeczno-poznawczego. Ich porównanie z perspektywą nazwaną tu „złożonościową” (czyli związaną z traktowaniem organizacji jako systemu złożonego w rozumieniu teorii złożoności) wspiera tezę o rosnącej akceptacji złożoności w rozwoju teorii uczenia się organizacyjnego.

The organizational learning concept, although no longer in its hype phase, is still considered important and up-to-date. Despite a relatively long history, there is no common theory of Organizational Learning. This paper reviews four approaches to Organizational Learning: behaviourist, cognitive, constructivist, and social-cognitive. Their comparison with the complex (inspired by complexity science) perspective maintains the thesis that there is agrowing acceptance of complexity in the evolution of the Organizational Learning theory.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies