Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Self-assessment Accuracy, Overconfidence and Student Performance

Tytuł:
Self-assessment Accuracy, Overconfidence and Student Performance
Autorzy:
Campos Machado, Luciana Maia
Yoshinaga, Claudia Emiko
Tematy:
overconfidence
student performance
self-assessment accuracy
Data publikacji:
2018-09-30
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Źródło:
The New Educational Review; 2018, 53; 85-94
1732-6729
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
We have analyzed results of the Brazilian National Student Performance exam, applied by the Ministry of Education, to verify overconfidence in students. Looking at 549,487 student-level observations, we estimated an overconfidence score, comparing the perceived performance with the actual grade in two different parts of the exam. Ordered logit models suggest that overconfidence in Brazilian students is positively correlated with income and that overconfident students took less time to complete the exam. Contrary to previous studies conducted in other countries, male students presented lower overconfidence in our sample. Moreover, performance was inversely related to the overconfidence score, indicating that students with better performance “know more about what they do not know”, as already widely discussed in the education literature.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies