Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Missions and mottos of world-class institutions of higher education

Tytuł:
Missions and mottos of world-class institutions of higher education
Autorzy:
Lugovyy, Volodymyr
Slyusarenko, Olena
Tematy:
misja
najbardziej renomowane uczelnie wyższe
ranking shanghajski
misja skondensowana (wzbogacona)
typy sformułowań misji
mission
motto
top higher education institutions
the Shanghai ranking
content and correlation analysis
concentrated (enriched) mission
types of mission formulations
Data publikacji:
2015-12-31
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Źródło:
Edukacja Międzykulturowa; 2015, 4; 102-117
2299-4106
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W rankingu szanghajskim najbardziej renomowanych 30 szkół wyższych zbadano 20 misji i 30 haseł oraz ujawniono ich różnorodność. Na podstawie analizy treści wyróżnione zostały grupy słów kluczowych, które najbardziej dokładnie charakteryzują misje (15 słów) oraz hasła (8 słów). Liczba i część tych słów w misji pozytywnie korelują z miejscem w rankingu. W drugim przypadku (części) korelacja utrzymuje się nawet dla 4 słów o najwyższej częstotliwości („edukacja”, „badania”, „wiedza”, „tworzyć”), potwierdzając pierwszeństwo jakościowego składu misji. Wprowadzone zostało pojęcie „misji skondensowanej (wzbogaconej)”. Wyróżnione zostały trzy typy sformułowań pojęcia „misja”. Scharakteryzowane zostały również hasła. Tylko dwa słowa kluczowe „wiedza” i „uczoność/nauka” są wspólne dla misji oraz haseł, co potwierdza niezbędność ich rozróżniania.

In this article, 20 missions and 30 mottos of the first 30 higher education institutions in the “Shanghai” ranking are studied and their diversity is revealed. Key words groups which characterize the missions (15 words) and mottos (8 words) in the most definite way have been identified on the basis of content analysis. The number and share of these words in the mission are positively correlated with the ranking positions of institutions. In the second case (share) the corre117V. Lugovyy, O. Slyusarenko Missions and mottos...lation is maintained even for 4 the most frequent words (“education”, “research”, “knowledge”, “create”), indicating the priority of the qualitative composition of the mission. The concept of “concentrated (enriched) mission” is introduced. There are three types of mission formulations. Mottos are characterized as well. Only two key words “knowledge” and “learning” are common for missions and mottos, which confirms the principal need to distinguish between the two.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies