Tytuł pozycji:
Porównanie wpływu różnych koncepcji zmian organizacji ruchu w obrębie pierwszej obwodnicy Krakowa na ruch tramwajów w centrum miasta
- Tytuł:
-
Porównanie wpływu różnych koncepcji zmian organizacji ruchu w obrębie pierwszej obwodnicy Krakowa na ruch tramwajów w centrum miasta
Comparison of the effects of different concepts of changes in the traffic within the first ring road in Cracow on the trams traffic in the city centre
- Autorzy:
-
Aleksandrowicz, J.
- Tematy:
-
pierwsza obwodnica Krakowa
Aimsun
ruch tramwajowy
first ring road of Cracow
tram traffic
- Data publikacji:
-
2016
- Wydawca:
-
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Źródło:
-
Transport Miejski i Regionalny; 2016, 12; 36-41
1732-5153
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wpływ trzech koncepcji
zmian organizacji ruchu w obrębie pierwszej obwodnicy Krakowa
na ruch tramwajów. Analizie poddane zostały koncepcje: ruchu jednokierunkowego,
strefy dzielonej oraz połączenie koncepcji ruchu
jednokierunkowego i strefy dzielonej. Każda koncepcja została w artykule
szczegółowo opisana. Na podstawie zebranych danych przygotowane
zostały modele symulacyjne, dzięki którym możliwa była
ocena każdej z koncepcji. W artykule przedstawiono sposób kalibracji
oraz szczegółowo opisano każdy z modeli. Wyniki zbierane były zarówno
dla transportu tramwajowego, jak i autobusowego, dla godzin
porannych i popołudniowych. Zostały one zaprezentowane w formie
wykresów i tabel umożliwiających łatwe ich porównanie.
The article presents the impact of the three changes
concepts in the organization of traffic within the first ring road in
Cracow on the trams traffic. Concepts of: one-way traffic zones,
shared space zone and merger concept of one-way traffic with the
shared space have been analysed. Each concept has been described
in detail in the article. Based on the collected data simulation models
have been prepared which allow assessment of each concept.
Method of calibration has been described in the article as well as
detailed description of all models has been presented. Results have
been collected for both: trams and buses as well as for the morning
and afternoon hours. They have been presented in the form of
graphs and tables to enable easier comparison.