Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wyniki badań bezpieczeństwa ruchu drogowego w projekcie ZEUS w kontekście polityki UE i dekady działań ONZ 2011-2020

Tytuł:
Wyniki badań bezpieczeństwa ruchu drogowego w projekcie ZEUS w kontekście polityki UE i dekady działań ONZ 2011-2020
Zeus findings on mad safety in the context of EU policy and the UN decade of action 2011-2020
Autorzy:
Allsop, R. E.
Tematy:
bezpieczeństwo ruchu drogowego
ZEUS
polityka UE
road safety
policy UN
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Transport Miejski i Regionalny; 2012, 4; 5-8
1732-5153
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zasadniczym celem projektu ZEUS byto stworzenie i propagowanie zintegrowanego systemu bezpieczeństwa transportu w Polsce. Jednak na samym wstępie działanie to zostało umieszczone w kontekście międzynarodowym, co miało umożliwić skorzystanie z doświadczeń tych krajów, które już uruchomiły podobne systemy, w szczególności Stany Zjednoczone i Holandia. Projekt zakładał też, że opracowane w nim rozwiązanie będzie miało charakter nowatorski i będzie przyszłym wkładem Polski w tworzenie ogólnoeuropejskiej i światowej kultury bezpieczeństwa transportu, dzięki której obywatele będą mogli korzystać ze swojego prawa do bezpiecznej podróży i bezpiecznego przewozu towarów. Tak rozumiana kultura bezpieczeństwa musi objąć wszystkie środki transportu, przy czym ruch drogowy obejmujący ruch pieszy i ruch różnego rodzaju pojazdów może zapewnić największą skalę zmniejszenia ryzyka śmierci i utraty zdrowia. I właśnie w tej dziedzinie bardziej systematyczne zapewnianie bezpieczeństwa będzie zadaniem najtrudniejszym.Wyniki projektu ZEUS odnoszące się do zastosowań międzynarodowych i bezpieczeństwa ruchu drogowego zostały przedstawione w formie wniosków i podpowiedzi, z których mogą skorzystać inne kraje lub projekty międzynarodowe. W szczególności odnoszą się one do opracowanych przez Komisję Europejską kierunków polityki brd na lata 2011-2020 "W kierunku europejskiego obszaru bezpieczeństwa ruchu drogowego" oraz Białej Księgi "Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu", jak również wizji brd jako prawa i obowiązku wszystkich obywateli oraz gotowości obywateli do zapłaty za działania zmniejszające liczby wypadków. W szerszym ujęciu wyniki te odnoszą się również do "Planu globalnego" opracowanego przez Światową Organizację Zdrowia na potrzeby Dekady działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego na lata 2011-2020 Organizacji Narodów Zjednoczonych.

The central objective of the ZEUS programme has been to develop and promote an integrated system of transport safety for Poland. But from the outset this work was seen in an International context - learning from past experience in those countries that already have such systems in place, notably the USA and the Netherlands, and for the future offering a pioneering Polish contribution to the task of achieving across Europe and worldwide a transport safety culture which can deliver to citizens their right to travel and move goods in safety. This safety culture must embrace all means of transport, but it is in use of the roads, on foot and using vehicles of all kinds, that the scale of avoidable death and injury is greatest, and the requirement for more systematic delivery of safety is the most challenging. The internationally relevant findings of the ZEUS programme as they apply to road safety are therefore summarised and discussed in terms of lessons that they may contain for other countries and for intemational activity. In particular they are related to the European Commission's policy orientations on road safety 2011-2020, Towards a European road safety area, and White Paper, Roadmap to a single European transport area, as well as the vision of road safety as a right and responsibility for all citizens and tne monetary value of prevention of collisions on the roads as estimated in terms of people's willingness to pay to reduce their number. More widely. the findings are related to the World Health Organisation's Global Plan for the United Nations' Decade of Action for Road Safety 2011-2020.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies