Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Observation as a research method in social science

Tytuł:
Observation as a research method in social science
Autorzy:
Dźwigoł, Henryk
Barosz, Piotr
Tematy:
observation
research methods
social science
research process
obserwacja
metody badawcze
nauki społeczne
proces badawczy
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2020, 148; 141-149
1641-3466
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose: The aim of the article was to present the main ideas of observation viewed as one of the oldest research methods in social science. Design/methodology/approach: As a result of the undertaken research process, 401 theoreticians of management science were surveyed. Findings: Conclusions resulting from the conducted research clearly indicate that among the methods applied in practice for research in management science, based on observation of facts and classification used in the general methodology of inductive sciences, it is necessary to employ observations carried out in natural conditions and observations-interventions that take place as part of management activities in the surveyed entities. Originality/value: Management science and methods should support business practice and, to some extent, provide guidance to executives and managers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies