Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Indonesian Teachers’ Perceived Technology Literacy for Enabling Technology-Enhanced English Instruction

Tytuł:
Indonesian Teachers’ Perceived Technology Literacy for Enabling Technology-Enhanced English Instruction
Autorzy:
Mainake, Eugenie
McCrocklin, Shannon M
Tematy:
Technology literacy
CALL
EFL Teaching
TPACK
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
New Horizons in English Studies; 2021, 6; 18-35
2543-8980
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Today, technology plays a pivotal role in language teaching and many teachers are expected to integrate technology into their instruction. Although studies have shown positive results from the incorporation of technology into language learning, many studies have also raised concerns about lack of teacher preparedness to teach with technology. Grounded in the TPACK Framework developed by Koehler and Mishra (2006), the present study examines teachers’ technology literacy for supporting technology-enhanced English as a Foreign Language (EFL) instruction in Maluku, Eastern Indonesia. The participants (n=43) were EFL teachers at public high schools and vocational high schools in Maluku. The data were collected using an online TPACK questionnaire (Schmidt et al. 2009) and semi-structured interviews with EFL teachers. The findings showed teachers’ awareness of the significance of technology use in their EFL instruction. Teachers acknowledged a handful of tools already deployed to improve English skills inside and beyond classrooms, but noted needs for effective CALL enactment, such as continued training and accessible technologies. Based on the findings, recommendations include the provision of training modules for ongoing training of in-service teachers and improved school facilities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies