Tytuł pozycji:
Komunikacja w relacjach z interesariuszami projektu - wyniki badań empirycznych
Realizacja projektu to nie tylko zaplanowanie i wykonanie ustrukturyzowanych czynności, ale również utrzymywanie relacji z interesariuszami projektu, tj. podmiotami i instytucjami mogących mieć wpływ na przebieg projektu. Autorzy artykułu podjęli temat dotyczący komunikacji z interesariuszami projektu jako podstawy do budowania relacji z nimi. W artykule, na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych, przedstawiono wyniki badania opinii ekspertów dotyczące identyfikacji interesariuszy, form komunikacji z nimi oraz delegowania odpowiedzialności za komunikację. Stwierdzono, że tylko 6,94% respondentów uznanych w analizie jako eksperci w poprawnie wykorzystuje proponowane przez metodyki zarządzania projektami narzędzia oraz metody i techniki komunikacji z interesariuszami projektu.
Implementation of the project is not only the planning and execution of structured activities, but also the identification of entities and institutions that may have an impact on the course of the project and communicate the progress of its implementation. The authors undertook the theme of the communication plan with project stakeholders as a tool for building the relationships with them. The article presents, on the basis of empirical research, considerations relating to the identification of stakeholders, forms of communication with them and delegating responsibility to communicate. It was found that only 6,94% of the respondents recognized as experts in the analysis correctly uses proposed by the methodology of project management tools and methods and techniques of communication with the stakeholders of the project.