Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Investigation of Open End Yarn Tension Using an Elastic Yarn-Guide

Tytuł:
Investigation of Open End Yarn Tension Using an Elastic Yarn-Guide
Badanie naprężenia przędzy przy użyciu elastycznego prowadnika podczas przędzenia bezwrzecionowego
Autorzy:
Shukhratov, Sharof
Milašius, Rimvydas
Gafurov, Jakhongir
Mardonov, Batir
Gafurov, Kabuljon
Repon, Md. Reazuddin
Tematy:
OE
Open End
tension
elastic element
yarn-guide funnel
yarn unevenness
rigidity rate
naprężenie
element sprężysty
lejek prowadzący przędzę
nierównomierność przędzy
współczynnik sztywności
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Biopolimerów i Włókien Chemicznych
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Fibres & Textiles in Eastern Europe; 2021, 4 (148); 43-47
1230-3666
2300-7354
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper presents the results of Open End (OE) yarn tension investigation using a yarn-guide funnel with an elastic element. Obtained were the dependencies of tension change on such factors as body mass, elastic element rigidity, yarn coordinates on the funnel surface, and the speed of yarn moving. The values of these factors cause fluctuations in yarn tension and, consequently, in yarn structure and characteristics. On the basis of experiments, it was shown that due to using of a yarn-guide funnel with an elastic element, a decrease in yarn unevenness is achieved. It is easily regulated by the funnel mass, the rigidity rate of the elastic element, and the spinning speed.

W artykule przedstawiono wyniki badań naprężenia przędzy podczas przędzenia bezwrzecionowego za pomocą lejka prowadzącego przędzę z elementem sprężystym. Przeanalizowano zależności zmiany naprężenia od czynników takich jak: masa ciała, sztywność elementu sprężystego, współrzędne przędzy na powierzchni lejka oraz prędkość poruszania się przędzy. Wartości czynników spowodowały wahania naprężenia przędzy, a co za tym idzie, jej struktury i właściwości. Na podstawie eksperymentów wykazano, że dzięki zastosowaniu lejka prowadzącego przędzę z elementem sprężystym zmniejszono nierówności przędzy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies