Tytuł pozycji:
Procesy komunikacyjne w fuzjach i przejęciach
W swoim artykule autorka zwraca uwagę na znaczenie procesów komunikacyjnych podczas przeprowadzania tak skomplikowanych zmian organizacyjnych, jakimi są fuzje i przejęcia. Wychodząc od definicji pojęcia komunikacji, jej rodzajów i charakteru działania w ogólnym wymiarze przechodzi do pokazania jej znaczenia w życiu i funkcjonowaniu każdej organizacji. Szczególną uwagę poświęca komunikacji wewnętrznej, ze względu na jej miejsce w świadomości pracowników i rolę, jaką może pełnić podczas transakcji M&A. Autorka przytacza również wyniki badań, tak i swoje jak innych badaczy, które dowodzą, że komunikacja może odpowiadać za sukces firmy, która z różnych przyczyn przeprowadziła fuzję bądź przejęcie. Różnorodność metod i narzędzi, służących do przekazywania informacji w przedsiębiorstwie, pomaga z kolei w zbudowaniu spójnej i skutecznej polityki komunikacyjnej.
The author pays attention to the importance of communication processes during performing such complicated organizational changes as mergers and acquisitions. Starting from the definition of the concept of communication, the types and nature of the action in the general dimension she moves on to show its importance in the life and functioning of each organization. Particular attention is given to internal communication, because of its place in the minds of workers and the role it can play in M&A transactions. The author quotes the results of research, both her own and other researchers, which prove that the communication may be responsible for the success of the company, which for various reasons has carried out a merger or acquisition. The variety of methods and tools used for the transfer of information in the company helps, in turn, to build a coherent and effective communication policy.