Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Technological problems in machining of resilient wheelsets on wheel-turning lathes with friction drive

Tytuł:
Technological problems in machining of resilient wheelsets on wheel-turning lathes with friction drive
Problemy technologiczne w obróbce zestawów kołowych z wkładkami elastycznymi na tokarkach kołowych z napędem ciernym
Autorzy:
Filipowicz, K.
Biedunkiewicz, W.
Królikowski, M.
Grzesiak, D.
Tematy:
zestaw kołowy
metoda elementów skończonych
MES (metoda elementów skończonych)
toczenie
technologia
resilient wheel
finite element method
FEM
turning
technology
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Źródło:
Advances in Manufacturing Science and Technology; 2012, 36, 1; 55-63
0137-4478
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Article presents attempt of identification of technological problems in machining of resilient wheelsets on wheel- turning lathes with friction drive. Main part of presented research was modelling of machined wheel using finite elements method in conditions of load with forces measured during machining of railway wheelsets. Presented research is a part of works performed in order to enable regeneration of tyre profiles of resilient wheelsets using wheel-turning lathes with friction drive, which are commonly used nowadays for machining heavy railway wheelsets.

W pracy prowadzono analizę wyników próby identyfikacji problemów występujących podczas obróbki zestawów kołowych z wkładkami elastycznymi na tokarkach kołowych z napędem ciernym. Przedstawiono wyniki procesu modelowania obrabianego koła za pomocą metody elementów skończonych w warunkach obciążenia. Wartości siły kreślono podczas obróbki kół kolejowych. Badania są częścią prac prowadzonych w celu ustalenia warunków procesu regeneracji profili jezdnych obręczy zestawów kołowych tramwajowych z wkładkami elastycznymi przy użyciu tokarek kołowych z napędem ciernym. Obrabiarki te są obecnie stosowane do obróbki kół kolejowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies