Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dobór obudowy tunelu drogowego w Lalikach

Tytuł:
Dobór obudowy tunelu drogowego w Lalikach
Selection of the road tunnel housing in Laliki
Autorzy:
Kurleto, Urszula
Tematy:
metoda drążenia tuneli
NATM
flisz karpacki
tunnel excavation method
Carpathian flysch
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Górnictwa
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Przegląd Górniczy; 2019, 75, 6; 58-69
0033-216X
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono sposób doboru obudowy tunelu drogowego na przykładzie istniejącego tunelu drogowego w Lalikach. Przedstawiono dokładny tok postępowania podczas doboru obudowy wzmacniającej, obudowy wstępnej oraz obudowy ostatecznej tunelu. Obliczono zasięg strefy zniszczenia masywu skalnego wokół tunelu. Efekty wykonanych obliczeń porównano z faktycznie zastosowaną przez wykonawcę tunelu obudową. Scharakteryzowano masyw skalny jakim jest flisz karpacki, w którym drążony był tunel oraz opisano metodę NATM (New Austrian Tunneling Method) zastosowaną przy budowie tunelu. Opisano również zastosowanie metody NATM w przypadku drążenia tunelu drogowego w Lalikach.

The article presents the method of selecting the road tunnel housing on the example of an existing road tunnel in Laliki. The exact course of conduct during the selection of the reinforcing lining, the pre-housing and the supporting of the final tunnel is presented. The extent of the destruction zone of the rock mass around the tunnel was calculated. The effects of the performed calculations were compared with the casing used by the tunnel contractor. The rock massif which is the Carpathian flysch in which the tunnel was drilled and the NATM (New Austrian Tunneling Method) method used in tunnel construction was characterized. The application of the NATM method in the case of tunneling the road in Laliki was also described.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies